7 april

7 april 2016

Ondanks dat het gisteren geen feestdag was kwam onze chauffeur te laat, en niet zo'n beetje: wel drie kwartier! Onze chauffeur zet normaalgesproken eerst andere collega's af op het werk, waarna hij doorrijdt naar ons. Nu had hij te maken met een belangrijke brug die afgesloten is voor de komende tijd. Om te voorkomen dat wij nu dagelijks veel te laat op ons werk aankomen, zullen wij vanaf morgen in een weg opgehaald worden met de andere collega's. Met andere woorden, elke dag 3 kwartier eerder opstaan, pff.. Tijdens de file waar wij vanmorgen in stonden werd trouwens gretig gebruik gemaakt van de weg van het verkeer van de tegengestelde richting. Dit is normaliter al erg, maar in dit geval werden 2 van de 3 rijstroken van de tegengestelde richting ingenomen.

In de middag gingen we op inspectiebezoek bij een firma die delen van onze ovens maakt. Hier werd eens te meer blootgesteld hoe het ervoor staat met de arbeidsomstandigheden in China. Veiligheid en gezondheid hebben duidelijk niet de prioriteit. Bij Duitse bedrijven hier in de regio, zoals het bedrijf waarvoor ik stage loop, worden deze zaken in tegenstelling wel in acht genomen.