Madrid

19 april 2018 - Madrid, Spanje

19-04-2018
Dit gaat hem worden dan: Na een half dagje in Madrid te hebben doorgebracht, gaat het echte avontuur nu toch echt beginnen. Een volledig nieuw tijdperk; als je het heel grof zou groeperen was t/m 19 jaar hoofdstuk 1. Dat was namelijk toen mijn eerste buitenlandse avontuur begon en ik naar München verkaste, en later mijn (internationale) studentenleven begon. Daar is nu een einde aan gekomen. Dat gevoel is er nog niet, zeker niet aangezien mijn studentenpas voor onbepaalde tijd geldig is, wat natuurlijk heel fijn is voor deze trip. Het zal er ook mee te maken hebben dat de overgang tot nu toe soepel was. Daar gaat nu verandering in komen. Wederom kies ik voor wat goed voelt, wat mijn intuïtie aangeeft. Die box waarin de meeste mensen in lijken te zitten (no offence) heb ik dan ook al lang achter me gelaten. Grote avonturen heb ik al trotseert, maar een avontuur van deze omvang, daar kan zelfs China niet aan tippen, oke een beetje dan.

Intens was de voorbereiding; zoveel gedaan in zó weinig tijd dat ik mezelf al bijna gesloopt had vóór ik nog moest vertrekken. Last minute uitstapjes naar Engeland hielpen natuurlijk ook niet bepaald haha. Het besef begint wel al een klein beetje te komen, maar wat me allemaal te wachten staat is toch te groots om op voorhand op je te laten inwerken. Wel anders als bij China though, waar je totaal niet wist wat je te wachten stond. Hier ben ik al geintroduceerd met de cultuur en spreek ik de taal al een beetje. Het was vandaag in Madrid al te zien hoe fijn dat is. Wat overigens ook mee speelt was dat, omdat ik zo moe was, ik ook niet echt kon enjoyen wat er allemaal gaat komen. Zelfs gister in het prachtige restaurant in Geijsteren waar we nog een keer met mijn ouders, zus en oma hadden gegeten zat intens genieten er niet in, strijdend tegen de slaap. Daarom, als ik eenmaal een beetje bijgeslapen ben zal ik me gezegend voelen. Op naar heel veel randomness, liefde en avontuur!

Viva la vida

1. Marian hoekstra:
    28 april 2018
    Leuk je weer te volgen Etienne. Spannend fat 2e hoofdstuk. Ben benieuwd naar je belevenissen en zal het volgen. Succes en geniet vooral.
    Timo en Marian
  2. Lilian Hoekstra:
    28 april 2018
    Super Etienne, weer leuk te lezen! Verheug me op het vervolg! Enjoy! Groetjes Lilian en ook van Cees.