Refugio la Rocka, Canyon de Chicamocha

27 september 2018 - Chicamocha Canyon, Colombia

Yes, we hebben er weer eentje! Eentje waarin alles klopt. Eentje die direct goed voelt, die meteen vibed, en wel op de beat van Bob Marley die uit de speakers knalde bij aankomst. Het sluit aan bij de gemoedelijke sfeer die hier heerst. Terwijl de dame van dde receptie me een rondleiding geeft word ik op slag verliefd. Zeker na het zien van het adembenemende uitzicht! De yoga zaal, of eerder hutje, bevindt zich op het hoogste punt van het park, en pakt daarmee de beste view. Morgenochtend ga ik er, samen met een Venezoleaanse medewerkster van genieten!

Dit hostel is niet zomaar een hostel, nee, het is een eco-hostel, en alles ziet er gelikt uit! De muren zijn lichtgrijs met lichtbruin hout/bamboo, de kamer heeft constant genoeg sfeerlicht zodat je elkaar niet hoeft te wekken bij binnenkomst. Daarnaast zijn er buiten op verschillende plekken lampen met prachtige patronen, en zijn er overal hangmatten opgehangen. De keuken heeft voldoende vega opties, en het hostel beschikt zelfs over rotsen om te beklimmen, vandaar ook de naam. Het heeft grote aantrekkingskracht op klimmers, net als de rest van de canyon. Toch ga ik morgen eerst de boel verkennen te fiets, die tevens te huur zijn hier.
Ook bijzonder is het aapje dat hier rondhangt. Constant plaagt hij de hond, en lijkt het net een aflevering van Tom & Jerry. Zeer vermakelijk om naar te kijken :)